FireFly

Med FireFly kan micro:biten tilsluttes til et breadboard. Med FireFly kan man styre motorer og sensorer. På teknologiskolens hjemmeside kan man finde et link til en udvidelse i MakeCode med blokke til styring med FireFly.
Udvidelsen samt hvordan du importerer den til MakeCode kan du finde ved at klikke her.

For at bruge motorer og visse sensorer (ultralyd, joystick) med micro:bit skal der bruges en del energi. Derfor skal man tilføre ekstra strøm med en batteripakke til FireFly. Batteripakken tilsluttes i venstre side af FireFly, med den røde ledning til + og den sorte til -.

Fremover vil kredsløbene bliver vist med diagrammer, som viser komponenternes forbindelse til hinanden. Diagrammerne vil bruge symbolerne i de grønne kasser. Den blå skærm på breadboardet viser forbindelserne. Ved M finder man motorforbindelserne, ved servo er forbindelserne til servomotorene. På FireFlys venstre side er 3.3 V spændingsforsyningen, og på højre side er 5 V forsyningen.